Pensioen

26 augustus 2017 - Giethoorn, Nederland

Toen men hier hoorde waarom we in Giethoorn waren, smeekte men ons om nog een nachtje te blijven. Dat hadden ze nodig om een en ander te organiseren. We wilden niet lullig doen, het was mooi weer en een leuke camping, dus we stemden in.
We moesten al vroeg op want in het vestingstadje Steenwijk was een braderie georganiseerd rond de kerk. We mochten na een heerlijk aardbeienontbijt niet te lang blijven hangen. Er werd namelijk in Blokzijl op ons gerekend voor een vijfgangenlunch in "Kaatje bij de sluis". Als je haar geschiedenis leest krijg je geen hap meer door je keel. Dat deden we dus ook maar niet.
In Vollenhoven hadden ze voor ons wel echt alles uit de kast getrokken. We zijn in het voorjaar best een bollenshow gewend, maar deze dahliacorso overtrof alles. De wagens waren helemaal in thema's rond mijn persoon. Dus was er een wagen van brandweermannen ivm mijn BHV, een wagen over de zilvervloot ivm mijn geschiedenisles. Er was zelfs een wagen met een klas uit 1950, toen ik mijn carriere startte. Ongelooflijk! Vooral ook omdat er zoveel blauwe dahlia's gebruikt waren, mijn lievelingskleur.
Op tijd gingen we weer naar de camping. Om vier uur werd het dorp namelijk afgesloten. Eerst voor een muzikale canalparade. Daar waren speciale koren vanuit Haarlem voor overgevlogen. Later op de avond was er dan een verlichte parade. Met koele wijn, pruimen en aftersun zitten we er helemaal klaar voor. Het was een topdag.

Niet alles is echt waar....Er zijn geen blauwe dahlia's, we waren de aftersun vergeten en de Haarlemse koren, een, Blue moon, is hier zelf naar toe gereden. Poetical liberty
Al met al heb ik nooit zo'n pensioenering meegemaakt.

1. Hannie A.O.:
    26 augustus 2017
    Geweldig! wat een feestelijke afsluiting van jullie vakantie en van je pensioen! Welkom terug, pensionado's .
  2. Mijntje:
    26 augustus 2017
    Heerlijk toch al die eenvoud, ga maar gewoon genieten van je pensioen.
    Veel fietsen en vakantie
  3. Paulien:
    27 augustus 2017
    Wat een mooi eind van jullie vakantie. Groot feest, geweldig weer, helemaal top!! Eind goed al goed en dan ben je al die regen weer vergeten.
    Goede thuiskomst en lekker uitrusten!! Groetjes Paulien.
  4. Cilia:
    27 augustus 2017
    Hi Lieverds,
    jullie bijna thuis!
    Ik alweer deze week de klas inrichten . Volgende week komen de kids weer. hartstikke leuk om ze weer te zien!! maar de rest kan me gestolen worden! Geniet maar lekker Pensionado...en als je niks te doen hebt!! kom je mij maar lekker helpen!!
    Mijn tijd komt nog!!!
    Dikke kus en goede reis naar huis!!!